Tibia CC Versja 2 Zyczy Wesołych Swiąt Oraz Szczęsliwego Nowego Roku
Hydra
Poradnik Jak Zrobić Swojego OTS
No więc powinniśmy zacząć od najważniejszej rzeczy... czyli ściągnięciu OTS ;-)
Może to być dowolny OTS, ponieważ są one do siebie bardzo podobne.
Następnie rozpakowujemy plik i zaczynamy od config.lua, którego otwieramy za pomocą notatnika.
Właściwości-----> Otwórz za pomocą------> Notatnik
Tutaj już wam pokażę co powinniście lub możecie uzupełnić :-) Miejsca oznaczone gwiazdką oznaczają
ważniejsze informacje :-)
Konfiguracja Config.lua
---------------------------- OTServ configuration ------------------------------ -- datadir datadir = "data/" -- sets what map to load map = "data/world/test.otbm" <------ Â?cieżka do mapy. Przy zmienieniu jej na mapę o nazwie ,,moja" wystarczy zmienić ,,test" na ,,moja". -- OTBM for binary, SQL for SQL map, XML for OTX maps mapkind = "OTBM" <------ To zostawiamy. -- SQL for acc/player info from SQL, XML for acc/player info from XML sourcedata = "XML" <------ To zostawiamy. -- the message the player gets when he logs in loginmsg = "Witam na SiwekOTS" <------ Napis, który pojawia się po zalogowaniu do gry na kanale Default. -- the port otserv listens on * port = "7171" <------ Port Servera. Najlepiej zostawić taki jaki jest. -- name of our server servername = "SiwekOTS" <------ Nazwa servera. -- name of the owner of our server ownername = "GM Misjonarz" <------ Posiadacz servera. -- email of the owner of our server owneremail = "" <------ E-mail posiadacza servera. -- the url for more server info url = "" <------ Strona servera. Nie jest konieczna -- the location of the server location = "Poland" <------ To raczej zostawiamy :-) -- the ip the server should redirect too * ip = "86.63.99.152" <------ Nasze IP. Aby je sprawdzić wchodzimy na http://www.whatismyip -- The messagebox you sometimes get before you choose characters * motd = "Witamy na SiwekOTS :-)" <------ Tekst, który pojawia się przed listą postaci. motdnum="0" -- use md5 passwords for accounts, yes/no md5passwords = "no" -- world type. options: pvp, no-pvp, pvp-enforced * worldtype = "pvp" <------ Typ świata. Krótki opis ,,PvP- Można się zabijać" ,,PvP-Enforced- Za zabicie gracza dostaje się doświadczenie" ,,No-PvP- Nie można się zabijać. -- max number of players allowed * maxplayers = "40" <------ Maksymalna ilość osób na serverze. -- exhausted time in ms (1000 = 1sec) * exhausted = 1000 <------ Jak szybko można strzelać z runek. Poniżej 1000 można strzelać z macro =P -- exhaustion time for healing spells (1000 = 1sec) exhaustedheal = 1000 <------ Jak szybko można się leczyć czarami spontaniczymi (exura, exura gran, exura vita) -- how many ms to add if the player is already exhausted and tries to cast a spell (1000 = 1sec) exhaustedadd = 300 -- how long does the player has to stay out of fight to get pz unlocked in ms (1000 = 1sec) pzlocked = 10*1000 -- allow multiple logins of the same char allowclones = 0 <------ Ile osób może grać 1 charem. Przydatne do PvP :-) -- vocation names vocations = {"a sorcerer", "a druid", "a paladin", "a knight"} <------ Najlepiej zostawić promoted_vocations = {"a master sorcerer", "an elder druid", "a royal paladin", "an elite knight"} <------ Też najlepiej zostawić --- SQL part sql_host = "localhost" sql_user = "root" sql_pass = "" sql_db = "otserv" --- SQL MAP part sqlmap = "test_map" map_host = "localhost" map_user = "root" map_pass = "" map_db = "" ------------------------- YurOTS basic configuration --------------------------- -- name of your world (seen on the character list when logging in) worldname = "Siwek OTS" <------ Nazwa Servera -- how often do server saves it's state (0 = off, 5 = 5min, 60 = hour) autosave = 10 <------ Co jaki czas ma następować zapis servera. -- do you want to enable cap system? (yes/no) capsystem = "no" <------ Czy ma być cap system?? -- do you want players to learn spells before they can use them? (yes/no) * learnspells = "no" <------ Czy trzeba uczyć się czarów?? -- do you want to give premium account to all players? (yes/no) freepremmy = "no" <------ Czy gracze mają zaczynać z Premium Account -- do you want premium players to wait in queue as others? (yes/no) queuepremmy = "yes" -- how much % of {exp, mana, skill, eq, bp} do you lose when dying diepercent = {"7", "7", "7", "7", "100"} <------ Jakie są szanse na stratę doświadczenia, m lvl, skilli, eq lub backpacka -- how many summons player can have maxsummons = 2 <------ Maksymalna ilość summonów. -- do you want to give summons for all vocations? (yes/no) summonsallvoc = "no" <------ Czy wszystkie profesje mogą tworzyć summona (Knight biega z 2 ds'ami?:-P) -- chance of losing a spear when shot (0 - none lost, 100000 - all lost) spearlosechance = 50 <------ Po ilu uderzeniach spear ma ulec zniszczeniu -- anti-afk - maximum idle time to kick player (1 = 1min) kicktime = 15 <------ Po ilu minutach po nie oddawaniu oznak życia gracz ma zostać wyrzucony z gry -- maximum number of items player can keep in his/her depot maxdepotitems = 10000 <------ Maksymalna ilość itemów w depo -- maximum number of items on a house tile (including those in containers) maxhousetileitems = 20 <------ Maksymalna ilość itemów na jednej kratce domku -- how much death entries are saved in players file (old are deleted) maxdeathentries = 10 -- mana consumend by {snakebite, moonlight, volcanic, quagmire, tempest} rod rodmana = {"2", "3", "5", "8", "13"} <------ Najlepiej to i 3 poniższe zostawić. -- mana consumed by wand of {vortex, dragonbreath, plague, cosmic energy, inferno} wandmana = {"2", "3", "5", "8", "13"} <------ Najlepiej to i 2 poniższe zostawić. -- shooting range of {snakebite, moonlight, volcanic, quagmire, tempest} rod rodrange = {"4", "3", "2", "1", "3"} <------ Najlepiej to i 1 poniższy zostawić. -- shooting range of wand of {vortex, dragonbreath, plague, cosmic energy, inferno} wandrange = {"4", "3", "2", "1", "3"} <------ Najlepiej to zostawić. -- damage of burst arrows blast -- default is from (1*lvl+5*mlvl)*0.24 to (1*lvl+5*mlvl)*0.55 <------ Obrażenia od burst arrow burstarrowdmg = {"1.0", "5.0", "0.24", "0.55"} <------ Obrażenia od burst arrow --------------------------- Multipliers and gains ------------------------------ -- experience multiplier (how much faster you got exp from monsters) * expmul = 4 <------ Mnożnik expa. -- experience multiplier for pvp-enforced (how much faster you got exp from players) expmulpvp = 2 <------ Przy PvP-Enforced po zabiciu gracza dostajemy jego doświadczenie. Tutaj jest mnożnik tego doświadczenia ;-) -- skill multipliers: 1 - rl tibia, 10 - ten times faster etc. {no-voc, sorcerer, druid, paladin, knight} weaponmul = {"5", "5", "5", "5", "40"} <------ Jak szybko mają rosnąć skille: fist, sword, axe i club figting distmul = {"1", "1", "1", "40", "1"} <------ Jak szyko ma rosnąć distance shieldmul = {"5", "5", "5", "20", "30"} <------ Jak szybko ma rosnąć shielding manamul = {"1", "3", "3", "2", "2"} <------ Jak szybko ma rosnąć magic level -- how much points of life,mana,cap do you get when advancing {no-voc, sorcerer, druid, paladin, knight} capgain = {"10", "10", "10", "20", "25"} <------ Ile co level dana profesja ma otrzymywać capa managain = {"5", "30", "30", "15", "5"} <------ Ile co level dana profesja ma otrzymywać many hpgain = {"5", "5", "5", "10", "15"} <------ Ile co level dana profesja ma otrzymywać życia -- how much faster do you recovery life,mana after eating food (1 - rl tibia) healthtickmul = 10 <------ O ile razy szybciej ma rosnąć życie niż w rl tibii manatickmul = 10 <------ O ile razy szybciej ma rosnąć mana niż w rl tibii -------------------------------- Skull system ---------------------------------- -- how many unjustified kills to get a red skull redunjust = 3 <------ Po ilu zabiciach mamy otrzymać red skulla (tylko w PvP) -- how many unjustified kills to get banned banunjust = 6 <------ Po ilu zabiciach mamy otrzymać automatycznego bana -- how long do you have white skull after attacking player (1 = 1min) hittime = 1 -- how long do you have white skull after killing player (1 = 1min) whitetime = 15 <------ Czas trwania white skulla -- how long do you have red skull (1 = 1min) redtime = 6*60 <------ Czas trwania red skulla. Im więcej osób tutaj zabijemy tym dłużej mamy. Po zabiciu 3 osób czekamy 3h, po 4 graczach 4h itd. -- how long do you have to wait to lose 1 unjustified kill (1 = 1min) fragtime = 12*60 ------------------------------ GM access rights -------------------------------- To już zostawimy :-) -- access to walk into houses and open house doors accesshouse = 3 -- access to login without waiting in the queue or when server is closed accessenter = 3 -- access to ignore damage, exhaustion, cap limit and be ignored by monsters accessprotect = 3 -- access to broadcast messages and talk in colors (#c blabla - in public channels) accesstalk = 3 -- access to move distant items from/to distant locations accessremote = 3 -- access to see id and position of the item you are looking at accesslook = 3
Tak więc po uzupełnieniu tych ważnych i mniej ważnych pól mamy właściwie OTS gotowego.
Zmienianie cen run :
Ale zapewne nie jeden z was chciał by, aby na serverze nie były takie drogie runy.
Jak to zrobić?? Właśnie tak:
Wchodzimy w folder z OTS następnie data/npc/scripts
Otwieramy plik runes.lua za pomocą notatnika i zmieniamy następujące rzeczy:
Zrobię tutaj przykład z hmm.
Mamy oto takie 2 linijki:
elseif msgcontains(msg, 'hmm') then
buy(cid,2311,100,40)
Hmm - Tekst Ktory Ma Sie Wyswietlac Po Uzyciu Runy
100 Ilosc Strzałów W Zakupionej Runie
Czyli teraz przykładowo gdybyśmy napisali do NPC:
>Hi
>hmm
Musieli byśmy zapłacić 40 gp, a otrzymali byśmy hmm o wartości 100 strzałów.
Tak zmieniamy przy każdej runie, a będzie wszystko ok ;-)
Pełna konfiguracja Account Makera :
Pierw zaczynamy od ściągnięcia WebServa najlepiej 1.2. Można pobrać z tąd
http://www.webserv.pl/?page=pobierz
Instalujemy i odpalamy. Pierw trzeba skonfigurować go opiszę tutaj jak.
No więc pierwsze okienko. Tutaj najlepiej wszystko zostawmy i przejdźmy dalej.
http://img227.imageshack.us/img227/9065/p00101nr.th.jpg
2 okienko. Tutaj możemy ustawić czy chcemy sterować serverem ręcznie czy nie. Osobiście nie polecam :-P Więc najlepiej idziemy dalej.
http://img495.imageshack.us/img495/2505/p00110dn.th.jpg
W tym oknie też dobrze jest wszystko zostawić. Więc znów idziemy dalej.
http://img227.imageshack.us/img227/4426/p00126xe.th.jpg
Tutaj także idziemy dalej, gdyż nie ma tutaj nic takiego do zmieniania :-P
http://img227.imageshack.us/img227/5337/p00132sw.th.jpg
Tutaj użytkowników neostrady dobrze zaznaczyć Bazę MySQL i zaznaczyć MySQL Max.
http://img227.imageshack.us/img227/9807/p00146vk.th.jpg
Do acc makera nie będziemy potrzebowali servera FTP więc idziemy dalej.
http://img395.imageshack.us/img395/407/p00157at.th.jpg
Dla tych co posiadają no-ip powinni zaznaczyć tą opcje, a jeżeli nie to idziemy dalej i to już koniec :-)
http://img476.imageshack.us/img476/1136/p00163dt.th.jpg
Ręczne tworzenie postaci
No więc tutaj opiszę ręczne tworzenie postaci. Co prawda nie jest potrzebne zabardzo kiedy posiadamy acc makera, ale warto wiedzieć na jakiej podstawie powstaje takie konto. W tym celu otwieramy notatnik i notujemy. Napiszę kawałek po kawałku, żeby wszystko opisać ;-)
Pierw wklejamy to.
<?xml version="1.0"?>
Teraz ustalamy jaki ma być dolny kod postaci.
<account pass="lolek"
Tutaj można ustawić ile ma się mieć dni pacc'a.
type="1" premDays="15">
Teraz doklejamy to najważniejsze. W miejscu ,,Azorea" wpisujemy nick postaci, która chcemy zrobić.
<characters>
<character name="Azorea"/>
</characters>
Jeżeli chcemy mieć 2 postacie na koncie doklejamy przed </characters> to i w miejscu ,,Misjonarz" Wpisujemy nick 2 postaci.
<character name="Misjonarz"/>
I dodajemy ostatnią linijkę, w której nic nie zmieniamy.
</account>
Całość powinna wyglądać wtedy tak:
<?xml version="1.0"?>
<account pass="lolek" type="1" premDays="15">
<characters>
<character name="Misjonarz" />
<character name="Azorea"/>
</characters>
</account>
Teraz należy to napisać w formacie *.xml
Załóżmy, że konto będzie miało nr. 159786
Więc wchodzimy w Plik>Zapisz jako... I postępujemy zgodnie z obrazkiem:
http://img482.imageshack.us/img482/6783 … 1ai.th.jpg
W miejscu ,,Nazwa pliku" wpisujemy przykładowo 159786.xml
W ,,Zapisz jako typ" Tutaj musimy roziwnąć listę i wybrać ,,Wszystkie pliki"
I zapisujemy konto w folderze z OTS data>accounts
Pamiętaj przy nazwie o dopisaniu .xml!!!
Pierwszy krok mamy za sobą teraz trzeba stworzyć plik z postaćią :-)
Więc otwieramy notatnik i piszemy:
Zaczynamy tak jak poprzednio od tej linijki:
<?xml version="1.0"?>
Teraz dopisujemy to i w miejscu z nickiem Azorea wpisujemy nick postaci, która podaliśmy w poprzednim pliku z kontem
<player name="Azorea"
Teraz dodajemy to i w miejscu 159786 wpisujemy górny kod czyli nazwę poprzedniego pliku.
account="159786"
Tutaj ustawiamy płeć postaci. 0 to kobieta, a natomiast 1 mężczyzna.
sex="0"
Dodajemy to.
lookdir="1"
Teraz wpisujemy exp jaki ma mieć stworzona przez nas postać.
exp="98800"
Tutaj ustalamy profesje postaci. 1- Sorcerer, 2- Druid, 3- Paladin i 4- Knight
voc="1"
Tu natomiasto podajemy lvl zgodny z podanym wcześniej doświadczeniem (exp) postaci.
level="20"
Tutaj ustawiamy kim ma być postać. 0- Zwykły gracz, 1- Tutor, 2-Counsoller (chyba :-P), 3- GameMaster
access="0"
Teraz ustawiamy ilość posiadanego capa przez postać.
cap="300"
Poziom magiczny postaci.
maglevel="45"
I dopisujemy to. Tutaj nic nie zmieniamy, ponieważ to po zalogowaniu samo się uzupełni, a dotyczy tego, kiedy ostatnio postać była zalogowana.
lastlogin="0">
Teraz ujmę to jako 1. Tutaj wpisujemy współrzędne spawnu, czyli gdzie ma się po zalogowaniu postać pojawić i temple, czyli miejsca gdzie postać odradza się po śmierci.
<spawn x="160" y="54" z="7"/>
<temple x="160" y="54" z="7"/>
<health now="295" max="295" food="0"/>
<mana now="395" max="395" spent="0"/>
Tutaj możemy ustawić wygląd postaci, jednak najlepiej jest to zostawić, ale przy potworach istnieją podobne linijki, każdą można zamienić i będziemy wyglądać inaczej ;-) To raczej dla trochę bardziej wtajemniczonych, ponieważ newbie mogą się w tym nie połapać, ale mogę później o tym napisać :-)
<look type="9" head="20" body="30" legs="40" feet="50"/>
Teraz ustalamy skille postaci. 0- Fist Fighting, 1- Club Fighting, 2- Sword Fighting, 3- Axe Fighting, 4- Distance Figting, 5- Shielding, 6- Fishing.
<skills>
<skill skillid="0" level="10" tries="0"/>
<skill skillid="1" level="10" tries="0"/>
<skill skillid="2" level="10" tries="0"/>
<skill skillid="3" level="10" tries="0"/>
<skill skillid="4" level="10" tries="0"/>
<skill skillid="5" level="15" tries="0"/>
<skill skillid="6" level="10" tries="0"/>
</skills>
Teraz podajemy ID skrzynki w depo (tej szarej) pod 7.6 jest to ID 2490, a pod 7.5 najlepiej sprawdzić w Map Editorze.
<inventory><slot slotid="1"><item id="2490"/></slot>
</inventory>
Teraz podajemy ID szkrzynki depo (tej brązowej) Są tutaj podane pod 7.6 więc sprawdzić w Map Editorze ;-)
<depots><depot depotid="1"><item id="2590"><inside><item id="2594"/></inside></item></depot></depots>
I kończymy tymi 2 linijkami.
<storage/>
</player>
Poprawnie zrobiona całość powinna wyglądać tak:
<?xml version="1.0"?>
<player name="Azorea" account="159786" sex="1" lookdir="1" exp="98800" voc="1" level="20" access="0" cap="300" maglevel="45" lastlogin="0">
<spawn x="160" y="54" z="7"/>
<temple x="160" y="54" z="7"/>
<health now="295" max="295" food="0"/>
<mana now="395" max="395" spent="0"/>
<look type="9" head="20" body="30" legs="40" feet="50"/>
<skills>
<skill skillid="0" level="10" tries="0"/>
<skill skillid="1" level="10" tries="0"/>
<skill skillid="2" level="10" tries="0"/>
<skill skillid="3" level="10" tries="0"/>
<skill skillid="4" level="10" tries="0"/>
<skill skillid="5" level="15" tries="0"/>
<skill skillid="6" level="10" tries="0"/>
</skills>
<inventory><slot slotid="1"><item id="2490"/></slot>
</inventory>
<depots><depot depotid="1"><item id="2590"><inside><item id="2594"/></inside></item></depot></depots>
<storage/>
</player>
No to mam nadzieje, że już każdy zrozumiał o co biega w OTS. To oczywicie nie są wszystkie funkcje jakie są na OTS ale o tym już sami się dowiecie gdy bardziej zapuścicie się w tajniki OTS'ów.
Pozdrawiam Jesli Pomogłem Daj Plusika +
Offline
spoko poradnik ale widac ze częsc jest skopiowana 8/10
Offline