Tibia CC v2

Tibia CC Versja 2 Zyczy Wesołych Swiąt Oraz Szczęsliwego Nowego Roku

Ogłoszenie

Witaj na tibiacc.pun.pl !!!

#1 2009-12-19 22:14:52

Master Sorcerer

Hydra

Zarejestrowany: 2009-11-30
Posty: 90
Punktów :   

Poradnik Jak Zrobic Swojego OTS

Poradnik Jak Zrobić Swojego OTS

No więc powinniśmy zacząć od najważniejszej rzeczy... czyli ściągnięciu OTS ;-)
Może to być dowolny OTS, ponieważ są one do siebie bardzo podobne.

Następnie rozpakowujemy plik i zaczynamy od config.lua, którego otwieramy za pomocą notatnika.
Właściwości-----> Otwórz za pomocą------> Notatnik

Tutaj już wam pokażę co powinniście lub możecie uzupełnić :-) Miejsca oznaczone gwiazdką oznaczają
ważniejsze informacje :-)


Konfiguracja Config.lua

Kod:

---------------------------- OTServ configuration ------------------------------

-- datadir
datadir = "data/"

-- sets what map to load
map = "data/world/test.otbm"                        <------ Â?cieżka do mapy. Przy zmienieniu jej na mapę o nazwie ,,moja" wystarczy zmienić ,,test" na ,,moja".

-- OTBM for binary, SQL for SQL map, XML for OTX maps
mapkind = "OTBM"                                       <------ To zostawiamy.

-- SQL for acc/player info from SQL, XML for acc/player info from XML
sourcedata = "XML"                                    <------ To zostawiamy.

-- the message the player gets when he logs in
loginmsg = "Witam na SiwekOTS"               <------ Napis, który pojawia się po zalogowaniu do gry na kanale Default.

-- the port otserv listens on *
port = "7171"                                               <------ Port Servera. Najlepiej zostawić taki jaki jest.

-- name of our server
servername = "SiwekOTS"                         <------ Nazwa servera.

-- name of the owner of our server
ownername = "GM Misjonarz"                    <------ Posiadacz servera.

-- email of the owner of our server
owneremail = ""                                         <------ E-mail posiadacza servera.

-- the url for more server info
url = ""                                                       <------ Strona servera. Nie jest konieczna

-- the location of the server
location = "Poland"                                   <------ To raczej zostawiamy :-)

-- the ip the server should redirect too *
ip = "86.63.99.152"                                  <------ Nasze IP. Aby je sprawdzić wchodzimy na http://www.whatismyip

-- The messagebox you sometimes get before you choose characters *
motd = "Witamy na SiwekOTS :-)"           <------  Tekst, który pojawia się przed listą postaci.
motdnum="0"

-- use md5 passwords for accounts, yes/no
md5passwords = "no"                             

-- world type. options: pvp, no-pvp, pvp-enforced *
worldtype = "pvp"                                    <------ Typ świata.

Krótki opis
,,PvP- Można się zabijać"
,,PvP-Enforced- Za zabicie gracza dostaje się doświadczenie"
,,No-PvP- Nie można się zabijać.

-- max number of players allowed *
maxplayers = "40"                                  <------ Maksymalna ilość osób na serverze.

-- exhausted time in ms (1000 = 1sec) *
exhausted = 1000                                 <------ Jak szybko można strzelać z runek. Poniżej 1000 można strzelać z macro =P

-- exhaustion time for healing spells (1000 = 1sec)
exhaustedheal = 1000                          <------ Jak szybko można się leczyć czarami spontaniczymi (exura, exura gran, exura vita)

-- how many ms to add if the player is already exhausted and tries to cast a spell (1000 = 1sec)
exhaustedadd = 300 

-- how long does the player has to stay out of fight to get pz unlocked in ms (1000 = 1sec)
pzlocked = 10*1000

-- allow multiple logins of the same char
allowclones = 0                                     <------ Ile osób może grać 1 charem. Przydatne do PvP :-)

-- vocation names
vocations = {"a sorcerer", "a druid", "a paladin", "a knight"}          <------ Najlepiej zostawić
promoted_vocations = {"a master sorcerer", "an elder druid", "a royal paladin", "an elite knight"}         <------ Też najlepiej zostawić


--- SQL part
sql_host = "localhost"
sql_user = "root"
sql_pass = ""
sql_db   = "otserv"


--- SQL MAP part
sqlmap = "test_map"
map_host = "localhost"
map_user = "root"
map_pass = ""
map_db   = ""

------------------------- YurOTS basic configuration ---------------------------

-- name of your world (seen on the character list when logging in)
worldname = "Siwek OTS"               <------ Nazwa Servera

-- how often do server saves it's state (0 = off, 5 = 5min, 60 = hour)
autosave = 10                                 <------ Co jaki czas ma następować zapis servera.

-- do you want to enable cap system? (yes/no)
capsystem = "no"                            <------ Czy ma być cap system??

-- do you want players to learn spells before they can use them? (yes/no) *
learnspells = "no"                            <------ Czy trzeba uczyć się czarów??

-- do you want to give premium account to all players? (yes/no)
freepremmy = "no"                           <------ Czy gracze mają zaczynać z Premium Account

-- do you want premium players to wait in queue as others? (yes/no)
queuepremmy = "yes"

-- how much % of {exp, mana, skill, eq, bp} do you lose when dying
diepercent = {"7", "7", "7", "7", "100"}         <------ Jakie są szanse na stratę doświadczenia, m lvl, skilli, eq lub backpacka

-- how many summons player can have
maxsummons = 2                            <------ Maksymalna ilość summonów.

-- do you want to give summons for all vocations? (yes/no)
summonsallvoc = "no"                     <------ Czy wszystkie profesje mogą tworzyć summona (Knight biega z 2 ds'ami?:-P)

-- chance of losing a spear when shot (0 - none lost, 100000 - all lost)
spearlosechance = 50                    <------ Po ilu uderzeniach spear ma ulec zniszczeniu

-- anti-afk - maximum idle time to kick player (1 = 1min)
kicktime = 15                                  <------ Po ilu minutach po nie oddawaniu oznak życia gracz ma zostać wyrzucony z gry

-- maximum number of items player can keep in his/her depot
maxdepotitems = 10000                 <------ Maksymalna ilość itemów w depo

-- maximum number of items on a house tile (including those in containers)
maxhousetileitems = 20                  <------ Maksymalna ilość itemów na jednej kratce domku

-- how much death entries are saved in players file (old are deleted)
maxdeathentries = 10                   

-- mana consumend by {snakebite, moonlight, volcanic, quagmire, tempest} rod
rodmana = {"2", "3", "5", "8", "13"}   <------ Najlepiej to i 3 poniższe zostawić.

-- mana consumed by wand of {vortex, dragonbreath, plague, cosmic energy, inferno}
wandmana = {"2", "3", "5", "8", "13"} <------ Najlepiej to i 2 poniższe zostawić.

-- shooting range of {snakebite, moonlight, volcanic, quagmire, tempest} rod
rodrange = {"4", "3", "2", "1", "3"}      <------ Najlepiej to i 1 poniższy zostawić.

-- shooting range of  wand of {vortex, dragonbreath, plague, cosmic energy, inferno}
wandrange = {"4", "3", "2", "1", "3"}    <------ Najlepiej to zostawić.

-- damage of burst arrows blast
-- default is from (1*lvl+5*mlvl)*0.24 to (1*lvl+5*mlvl)*0.55         <------ Obrażenia od burst arrow
burstarrowdmg = {"1.0", "5.0", "0.24", "0.55"}                            <------ Obrażenia od burst arrow

--------------------------- Multipliers and gains ------------------------------

-- experience multiplier (how much faster you got exp from monsters) *
expmul = 4           <------ Mnożnik expa.

-- experience multiplier for pvp-enforced (how much faster you got exp from players)
expmulpvp = 2     <------ Przy PvP-Enforced po zabiciu gracza dostajemy jego doświadczenie. Tutaj jest mnożnik tego doświadczenia ;-)

-- skill multipliers: 1 - rl tibia, 10 - ten times faster etc. {no-voc, sorcerer, druid, paladin, knight}
weaponmul = {"5", "5", "5", "5", "40"}            <------ Jak szybko mają rosnąć skille: fist, sword, axe i club figting
distmul = {"1", "1", "1", "40", "1"}                   <------ Jak szyko ma rosnąć distance
shieldmul = {"5", "5", "5", "20", "30"}             <------ Jak szybko ma rosnąć shielding
manamul = {"1", "3", "3", "2", "2"}                  <------ Jak szybko ma rosnąć magic level

-- how much points of life,mana,cap do you get when advancing {no-voc, sorcerer, druid, paladin, knight}
capgain = {"10", "10", "10", "20", "25"}          <------ Ile co level dana profesja ma otrzymywać capa
managain = {"5", "30", "30", "15", "5"}     <------ Ile co level dana profesja ma otrzymywać many
hpgain = {"5", "5", "5", "10", "15"}     <------ Ile co level dana profesja ma otrzymywać życia

-- how much faster do you recovery life,mana after eating food (1 - rl tibia)
healthtickmul = 10            <------ O ile razy szybciej ma rosnąć życie niż w rl tibii
manatickmul = 10    <------ O ile razy szybciej ma rosnąć mana niż w rl tibii

-------------------------------- Skull system ----------------------------------

-- how many unjustified kills to get a red skull
redunjust = 3    <------ Po ilu zabiciach mamy otrzymać red skulla (tylko w PvP)

-- how many unjustified kills to get banned
banunjust = 6    <------ Po ilu zabiciach mamy otrzymać automatycznego bana

-- how long do you have white skull after attacking player (1 = 1min)
hittime = 1

-- how long do you have white skull after killing player (1 = 1min)
whitetime = 15   <------ Czas trwania white skulla

-- how long do you have red skull (1 = 1min)
redtime = 6*60 <------ Czas trwania red skulla. Im więcej osób tutaj zabijemy tym dłużej mamy. Po zabiciu 3 osób czekamy 3h, po 4 graczach 4h itd.

-- how long do you have to wait to lose 1 unjustified kill (1 = 1min)
fragtime = 12*60

------------------------------ GM access rights --------------------------------         To już zostawimy :-)

-- access to walk into houses and open house doors
accesshouse = 3

-- access to login without waiting in the queue or when server is closed
accessenter = 3

-- access to ignore damage, exhaustion, cap limit and be ignored by monsters
accessprotect = 3

-- access to broadcast messages and talk in colors (#c blabla - in public channels)
accesstalk = 3

-- access to move distant items from/to distant locations
accessremote = 3

-- access to see id and position of the item you are looking at
accesslook = 3

Tak więc po uzupełnieniu tych ważnych i mniej ważnych pól mamy właściwie OTS gotowego.

Zmienianie cen run :


Ale zapewne nie jeden z was chciał by, aby na serverze nie były takie drogie runy.
Jak to zrobić?? Właśnie tak:
Wchodzimy w folder z OTS następnie data/npc/scripts
Otwieramy plik runes.lua za pomocą notatnika i zmieniamy następujące rzeczy:


Zrobię tutaj przykład z hmm.
Mamy oto takie 2 linijki:

elseif msgcontains(msg, 'hmm') then
buy(cid,2311,100,40)

Hmm - Tekst Ktory Ma Sie Wyswietlac Po Uzyciu Runy

100 Ilosc Strzałów W Zakupionej Runie

Czyli teraz przykładowo gdybyśmy napisali do NPC:
>Hi
>hmm

Musieli byśmy zapłacić 40 gp, a otrzymali byśmy hmm o wartości 100 strzałów.
Tak zmieniamy przy każdej runie, a będzie wszystko ok ;-)

Pełna konfiguracja Account Makera :


Pierw zaczynamy od ściągnięcia WebServa najlepiej 1.2. Można pobrać z tąd

http://www.webserv.pl/?page=pobierz

Instalujemy i odpalamy. Pierw trzeba skonfigurować go opiszę tutaj jak.

No więc pierwsze okienko. Tutaj najlepiej wszystko zostawmy i przejdźmy dalej.

http://img227.imageshack.us/img227/9065/p00101nr.th.jpg

2 okienko. Tutaj możemy ustawić czy chcemy sterować serverem  ręcznie czy nie. Osobiście nie polecam :-P Więc najlepiej idziemy dalej.

http://img495.imageshack.us/img495/2505/p00110dn.th.jpg

W tym oknie też dobrze jest wszystko zostawić. Więc znów idziemy dalej.

http://img227.imageshack.us/img227/4426/p00126xe.th.jpg

Tutaj także idziemy dalej, gdyż nie ma tutaj nic takiego do zmieniania :-P

http://img227.imageshack.us/img227/5337/p00132sw.th.jpg

Tutaj użytkowników neostrady dobrze zaznaczyć Bazę MySQL i zaznaczyć MySQL Max.

http://img227.imageshack.us/img227/9807/p00146vk.th.jpg

Do acc makera nie będziemy potrzebowali servera FTP więc idziemy dalej.

http://img395.imageshack.us/img395/407/p00157at.th.jpg

Dla tych co posiadają no-ip powinni zaznaczyć tą opcje, a jeżeli nie to idziemy dalej i to już koniec :-)

http://img476.imageshack.us/img476/1136/p00163dt.th.jpg

Ręczne tworzenie postaci



No więc tutaj opiszę ręczne tworzenie postaci. Co prawda nie jest potrzebne zabardzo kiedy posiadamy acc makera, ale warto wiedzieć na jakiej podstawie powstaje takie konto. W tym celu otwieramy notatnik i notujemy. Napiszę kawałek po kawałku, żeby wszystko opisać ;-)

Pierw wklejamy to.

    <?xml version="1.0"?>

Teraz ustalamy jaki ma być dolny kod postaci.

    <account pass="lolek"

Tutaj można ustawić ile ma się mieć dni pacc'a.

    type="1" premDays="15">

Teraz doklejamy to najważniejsze. W miejscu ,,Azorea" wpisujemy nick postaci, która chcemy zrobić.

    <characters>
    <character name="Azorea"/>
    </characters>

Jeżeli chcemy mieć 2 postacie na koncie doklejamy przed </characters> to i w miejscu ,,Misjonarz" Wpisujemy nick 2 postaci.

    <character name="Misjonarz"/>

I dodajemy ostatnią linijkę, w której nic nie zmieniamy.

    </account>

Całość powinna wyglądać wtedy tak:

    <?xml version="1.0"?>
    <account pass="lolek" type="1" premDays="15">
    <characters>
    <character name="Misjonarz" />
    <character name="Azorea"/>
    </characters>
    </account>

Teraz należy to napisać w formacie *.xml
Załóżmy, że konto będzie miało nr. 159786
Więc wchodzimy w Plik>Zapisz jako...  I postępujemy zgodnie z obrazkiem:

http://img482.imageshack.us/img482/6783 … 1ai.th.jpg

W miejscu ,,Nazwa pliku" wpisujemy przykładowo 159786.xml
W ,,Zapisz jako typ" Tutaj musimy roziwnąć listę i wybrać ,,Wszystkie pliki"
I zapisujemy konto w folderze z OTS data>accounts


Pamiętaj przy nazwie o dopisaniu .xml!!!

Pierwszy krok mamy za sobą teraz trzeba stworzyć plik z postaćią :-)
Więc otwieramy notatnik i piszemy:
Zaczynamy tak jak poprzednio od tej linijki:

    <?xml version="1.0"?>

Teraz dopisujemy to i w miejscu z nickiem Azorea wpisujemy nick postaci, która podaliśmy w poprzednim pliku z kontem

    <player name="Azorea"

Teraz dodajemy to i w miejscu 159786 wpisujemy górny kod czyli nazwę poprzedniego pliku.

    account="159786"

Tutaj ustawiamy płeć postaci. 0 to kobieta, a natomiast 1 mężczyzna.

    sex="0"

Dodajemy to.

    lookdir="1"

Teraz wpisujemy exp jaki ma mieć stworzona przez nas postać.

    exp="98800"

Tutaj ustalamy profesje postaci. 1- Sorcerer, 2- Druid, 3- Paladin i 4- Knight

    voc="1"

Tu natomiasto podajemy lvl zgodny z podanym wcześniej doświadczeniem (exp) postaci.

    level="20"

Tutaj ustawiamy kim ma być postać. 0- Zwykły gracz, 1- Tutor, 2-Counsoller (chyba :-P), 3- GameMaster

    access="0"

Teraz ustawiamy ilość posiadanego capa przez postać.

    cap="300"

Poziom magiczny postaci.

    maglevel="45"

I dopisujemy to. Tutaj nic nie zmieniamy, ponieważ to po zalogowaniu samo się uzupełni, a dotyczy tego, kiedy ostatnio postać była zalogowana.

    lastlogin="0">

Teraz ujmę to jako 1. Tutaj wpisujemy współrzędne spawnu, czyli gdzie ma się po zalogowaniu postać pojawić i temple, czyli miejsca gdzie postać odradza się po śmierci.

    <spawn x="160" y="54" z="7"/>
    <temple x="160" y="54" z="7"/>
    <health now="295" max="295" food="0"/>
    <mana now="395" max="395" spent="0"/>

Tutaj możemy ustawić wygląd postaci, jednak najlepiej jest to zostawić, ale przy potworach istnieją podobne linijki, każdą można zamienić i będziemy wyglądać inaczej ;-) To raczej dla trochę bardziej wtajemniczonych, ponieważ newbie mogą się w tym nie połapać, ale mogę później o tym napisać :-)

    <look type="9" head="20" body="30" legs="40" feet="50"/>

Teraz ustalamy skille postaci. 0- Fist Fighting, 1- Club Fighting, 2- Sword Fighting, 3- Axe Fighting, 4- Distance Figting, 5- Shielding, 6- Fishing.

    <skills>
    <skill skillid="0" level="10" tries="0"/>
    <skill skillid="1" level="10" tries="0"/>
    <skill skillid="2" level="10" tries="0"/>
    <skill skillid="3" level="10" tries="0"/>
    <skill skillid="4" level="10" tries="0"/>
    <skill skillid="5" level="15" tries="0"/>
    <skill skillid="6" level="10" tries="0"/>
    </skills>

Teraz podajemy ID skrzynki w depo (tej szarej) pod 7.6 jest to ID 2490, a pod 7.5 najlepiej sprawdzić w Map Editorze.

    <inventory><slot slotid="1"><item id="2490"/></slot>
    </inventory>

Teraz podajemy ID szkrzynki depo (tej brązowej) Są tutaj podane pod 7.6 więc sprawdzić w Map Editorze ;-)

    <depots><depot depotid="1"><item id="2590"><inside><item id="2594"/></inside></item></depot></depots>

I kończymy tymi 2 linijkami.

    <storage/>
    </player>

Poprawnie zrobiona całość powinna wyglądać tak:

    <?xml version="1.0"?>
    <player name="Azorea" account="159786" sex="1" lookdir="1" exp="98800" voc="1" level="20" access="0" cap="300" maglevel="45" lastlogin="0">
    <spawn x="160" y="54" z="7"/>
    <temple x="160" y="54" z="7"/>
    <health now="295" max="295" food="0"/>
    <mana now="395" max="395" spent="0"/>
    <look type="9" head="20" body="30" legs="40" feet="50"/>
    <skills>
    <skill skillid="0" level="10" tries="0"/>
    <skill skillid="1" level="10" tries="0"/>
    <skill skillid="2" level="10" tries="0"/>
    <skill skillid="3" level="10" tries="0"/>
    <skill skillid="4" level="10" tries="0"/>
    <skill skillid="5" level="15" tries="0"/>
    <skill skillid="6" level="10" tries="0"/>
    </skills>
    <inventory><slot slotid="1"><item id="2490"/></slot>
    </inventory>
    <depots><depot depotid="1"><item id="2590"><inside><item id="2594"/></inside></item></depot></depots>
    <storage/>
    </player>


No to mam nadzieje, że już każdy zrozumiał o co biega w OTS. To oczywicie nie są wszystkie funkcje jakie są na OTS ale o tym już sami się dowiecie gdy bardziej zapuścicie się w tajniki OTS'ów.


Pozdrawiam Jesli Pomogłem Daj Plusika +

Offline

 

#2 2009-12-19 22:16:26

Kopciu

Orc

Zarejestrowany: 2009-12-05
Posty: 24
Punktów :   
Wiek : : 16

Re: Poradnik Jak Zrobic Swojego OTS

spoko poradnik ale widac ze częsc jest skopiowana 8/10

Offline

 

#3 2009-12-19 22:17:18

Golden

Administrator

Zarejestrowany: 2009-11-21
Posty: 99
Punktów :   

Re: Poradnik Jak Zrobic Swojego OTS

Kopciu napisał:

spoko poradnik ale widac ze częsc jest skopiowana 8/10

Zgadzam Sie Poradnik Jest Skopiowany [Wieksza Czesc]


Administrator

Offline

 
Tibia CC 2009

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Mastichari